De multe ori observăm cu îngrijorare că maşina noastră nu mai pare la fel de “în formă” ca până acum. De aici o serie de întrebări despre posibilele probleme pe care ar putea să le aibă invadează mintea şoferului. “Să fie oare de la motor? Bujiile? Kit-ul de distribuţie? Când l-am schimbat ultima dată?” Răspunsul este DA, a sosit acel moment! Este timpul pentru o verificare completă a autoturismului tău pentru a depista problema şi pentru a o trata! Îndreaptă-te spre cel mai apropiat service AD Garage – ne găsești peste tot în România!

Verificarea este literă de lege! Schimbarea kit-ului de distribuţie, “operaţia pe cord deschis a mecanicii”, se face la recomandarea fixă a producătorilor, dar condiţiile de exploatare ale autovehiculelor diferă foarte mult. Într-un fel se comportă mașina pe care n-o scoți din casă decât la plimbarea de duminică, într-un fel autoutilitara care deservește distribuția sau transportul de mărfuri, în alt fel mașina cu care faci zilnic naveta la serviciu sau taxiul. Kit-ul de distribuţie este mereu solicitat – la momentul analizei (momentul desfacerii sistemului de distribuție), verdictul de “trebuia schimbat” apare într-un procent mare, ţinând cont doar de constatarea optică a elementelor care necesită înlocuirea.

În cazul de față, un Mitsubishi Lancer Evo 9 dotat cu un motor destul de complex cu 2 axe came, distribuţie variabilă, arbore de compensare al vibraţiilor şi întinzător hidraulic. Maşina avea, în momentul intrării în service în jur de 40.000 km. Nu foarte mult, ţinând cont de kilometrii uzuali de înlocuire (60.000-90.000). Anumiţi producători merg chiar mai mult cu termenul de schimbare al primei curele. Motorul de 285 cai-putere din fabrică și condusul preponderent sportiv indicau necesitatea unei înlocuiri mai timpurii a kit-ului de distribuție.

Bisturiu, vă rog!

Pas cu pas, am înlocuit toate elementele kit-ului de distribuție, adică role ghidaj și întindere, amortizor hidraulic, rola de întindere, curea de distribuție, curea și rola, chiar și arborele de compensare a vibrațiilor. Uzura era destul de avansată, atât la nivelul rolelor, cât şi al curelelor, operațiunea de înlocuire preventivă fiind oportună! Și dacă tot ne-am pus pe tratat, am înlocuit şi întreg sistemul de transmisie (curea canelată, rola de întindere, rola de ghidaj), toate aflate într-o stare de uzură avansată!

Toate bune, capota închisă, iar pacientul nostru este gata s-o ia din nou la drum! Tipul de şofat este principala problemă care poate afecta sistemul de trasmisie. Dacă şofatul este unul sportiv, agresiv, verificările periodice sunt necesare pentru a determina perioada optimă pentru autoturism pentru trecerea pe bancul de operaţie! Dacă şofatul este unul normal, calm, schimbarea kit-ului de distribuţie poate respecta termenul impus de producător! Nu ştii sa definesti cu exactitate ce fel de şofer eşti? Tot noi te putem ajuta cu asta! Citește TU CE TIP DE ȘOFER EȘTI?, şi recunoaste (sincer :)) unde te încadrezi!

*Reparațiile au fost efectuate în AD Garage Auto Plus Onești, diagnostician auto Bogdan Samoilă.