Am spus-o și-o s-o mai spunem: prevenția este rezolvarea multor probleme! Este pe cât se poate de adevărat și simplu. Gândind pe termen lung, costurile sunt mai mici, iar riscurile nule, mai ales când vine vorba despre mașina ta, prietenul care te poartă în siguranță oriunde ai nevoie. Astăzi dezbatem câteva metode preventive pe care le poți pune în aplicare înainte ca lucrurile să scârțâie, la propriu.
Verifică-ți mașina între vizitele la service.
Știm, probabil că te gândești de ce să faci tu asta, dacă tot mergi cu ea în service. Ei bine, familiarizarea cu mașina te va ajuta să îți dai seama de avertismentele acesteia când va întâmpina probleme. Nu te panica – nu trebuie să devii un expert în curele de distribuție! Însă poți arunca un ochi sub capotă din când în când, să testezi anvelopele, luminile și ștergătoarele. Asta pentru liniștea ta sufletească și siguranța în timpul conducerii între verificările periodice programate în service.
Verifică periodic nivelul lichidelor
Fluidele sunt vitale pentru menținerea unei bune funcționări a mașinii. Verificând nivelul de ulei, lichidul de transmisie și cel de răcire, poți găsi o problemă înainte de a deveni una gravă, ergo, o reparație costisitoare. Sfat – fă aceste verificări când mașina este rece pentru a nu te răni.
De unde știi dacă ai o garnitură de chiulasă arsă?
O garnitură de chiulasă arsă poate conduce la deteriorarea gravă a motorului. Mare atenție la temperaturile ridicate ale motorului, puterea scăzută a acestuia, la nivelurile reduse de răcire sau uleiul de o culoare albă lăptoasă. Cam acestea sunt simptomele. Dacă ai o bănuială că garnitura de chiulasă este arsă, trebuie să ai mare grijă de motorul mașinii tale și să te îndrepți rapid spre un mecanic.
Ce ar trebui să faci dacă radiatorul are scurgeri?
Radiatorul este responsabil pentru menținerea motorului la o temperatură optimă și dacă nu funcționează corect, evident, acesta este în pericol. Problemele cu radiatoarele sunt frecvente și apar atunci când mici particule de murdărie și rugină se acumulează și-i înfundă elementele împiedicându-l să răcească corect. Dacă mașina ta are un nivel scăzut de lichid de răcire, este posibil să fie o scurgere a radiatorului. Scurgerile de radiatoare rezultă din coroziunea elementelor sau prin perforare. În interiorul radiatorului se pot strânge diferite materiale care corodează metalul și provoacă aceste scurgeri.
Când trebuie să înlocuiești cureaua de distribuție?
Cureaua de distrbuție este o centură de cauciuc aflată sub capacul motorului care-l menține sincronizat și într-o funcționare corectă, adică reprezintă o funcție importantă în rularea vehiculului tău. Aceasta trebuie schimbată maxim la intervalul specificat de producător, de aceea îți recomandăm consultarea documentației tehnice a mașinii, manualul acesteia. Cureaua de distribuție se uzează în timp, însă diferiți factori, precum scurgerile de ulei, climatul uscat și conducerea frecventă, pot afecta uzura ei. Schimbarea acesteia poate fi costisitoare, într-adevăr, însă dacă nu o schimbi la timp, ruperea curelei de distribuție poate duce la distrugerea motorului. Lucrul acesta se întâmplă în 95% din cazuri.
Te-am convins? Dacă da, sperăm că vei fi mai preventiv de acum încolo. Dacă nu, o vom face în următoarele articole despre acest subiect!