Este deja știut că relația dintre un șofer și un service auto este ca „iubirea nemuritoare” dintre un pacient și doctorul său. Nu-ți dorești să-l vezi, dar când se întâmplă să ai nevoie, n-o poți da la întors. Dacă ești șofer începător sau n-ai ajuns niciodată până acum într-un service cu mașina, nu-ți face probleme.

Am pregătit câteva direcții după care îți poți ghida drumul către service-ul perfect.

  1. Întreabă-ți prietenii, rudele, cunoștințele, vecinii de bloc, vânzătorul de la colț etc. Ok, nu trebuie să întrebi chiar 100 de oameni pentru a lua o decizie, însă cu cât sunt mai mulți cu atât ai de unde alege și poți culege variantele comune. Acceptă doar sfaturile persoanelor care au încercat serviciile recomandate. Review-urile online ajută, însă nu te lăsa profund influențat de ele. Șansele ca o persoană mulțumită să scrie despre asta sunt mult mai mici decât șansele ca o persoană nemulțumită să-și verse nervii online despre experiența neplăcută.
  2. Mergi pe varianta profesionistă. Diferența dintre un service neautorizat RAR și un service autorizat RAR profesionist stă în calitatea serviciilor și garanția lor. Nu știi care service auto este autorizat? Foarte simplu! Verifică întreaga lista pe http://www.rarom.ro.
  3. Alege un service care angajează tehnicieni certificați sau care se „antrenează” constant urmând noi cursuri. Este clară diferența dintre cei care au trecut printr-o pregătire riguroasă și testări continue pentru a fi experți în domeniile lor auto și cei care nu.
  4. Automobil oferit spre închiriere. În cazul unei reparații care se anunță de lungă durată, este un plus dacă îți pot oferi la schimb o mașină spre închiriere în perioada în care automobilul tău se află în service.
  5. Nu alege bazându-te doar pe preț. Prețul ieftin nu trebuie să fie un reper ci, mai degrabă, un semn de întrebare. Calculele se fac astfel: ora de manoperă + prețul piesei. În funcție de cum își calculează ora de manoperă, îți poți da seama de cum își „cântăresc” chiar ei serviciile.
  6. Oferă deviz scris? Acest lucru este deosebit de important pentru a evita surprizele financiare. De asemenea, în cazul unor lucrări suplimentare care s-ar putea să depășească estimarea inițială, angajații service-ului ar trebui să-ți dea de veste și să-ți ceară acordul.
  7. Asigură-te că oferă garanție. Nu ar trebui să te bazezi pe serviciile unui service care nu își asumă reparațiile. 🙂
  8. Răspunsuri pe înțelesul tuturor. Nu-ți fie teamă să pui întrebări sau să ceri oferte comparative. Este important ca echipa cu care interacționezi să aibă răbdare și să îți explice pe înțelesul tău, fără să te trateze ca pe un începător.
  9. Gradul de ocupare. Un service cu mecanici buni și servicii de calitate are flux de muncă continuu și parcarea plină. Dacă este dificil să-ți faci o programare, este semn bun, înseamnă că sunt meseriași! Sugerăm să ai răbdare și chiar să te duci spre acel service.