- Care sunt factorii care fac ca motorul Diesel al unui autoturism să emită fum excesiv?
A. lipsa combustibilului;
B. buşonul rezervorului închis la maximum;
C. defecţiuni la instalaţia de injecţie
Răspuns corect: C
Explicație: Fumul excesiv provenit din vehiculele cu motor Diesel (majoritatea mașinilor) se datorează în principal uzurii excesive. Vei observa fum în condiții de întreținere slabă a injectorului (defectarea sa), în cazul unui filtru de aer necorespunzător (care nu furnizează îndeajuns oxigen), o supapă EGR necorespunzătoare (provoacă blocarea supapelor) supapa provoaca blocarea supapei sau chiar un turbocompresor defect.
2. Care este rolul catalizatorului?
A. de a asigura depoluarea atmosferică prin arderea completă a gazelor de evacuare
B. de a facilita arderea amestecului carburant în cilindrii motorului
C. de a filtra carburantul înainte de pulverizarea acestuia în cilindri
Răspuns corect: A
Explicație: Catalizatorul este o substanță care accelerează o reacție chimică, dar nu este consumată de reacție; prin urmare, un catalizator poate fi recuperat chimic neschimbat la sfârșitul reacției pentru care a fost utilizat pentru a accelera sau cataliza. Acesta se află la la ieșirea gazelor din motor, iar prin arderea completă a gazelor de evacuare elimină o mare parte din poluanți.
3. Uzura prematură a pneurilor din faţă se datorează, în primul rând:
A. dereglării geometriei direcţiei;
B. circulaţiei frecvente cu viteză redusă;
C. fenomenul este specific autovehiculelor care au tracţiunea pe puntea din spate
Răspuns corect: A
Explicație: Dereglarea geometriei direcției nu permite anvelopelor să aibă un contact corect cu solul, astfel că acestea se vor uza prematur.
4. La folosirea pe termen lung a soluţiilor antigel, trebuie aplicate următoarele reguli:
A. se va urmări întotdeauna nivelul optim al lichidului din vasul de expansiune;
B. după cel mult 3 ani soluţia antigel va fi complet înlocuită, chiar dacă densitatea acesteia corespunde cerinţelor;
C. se va urmări culoarea lichidului din vasul de expansiune
Răspuns corect: B
Explicație: Antigelul este soluția care este introdusă în sistemul de răcire alături de apă distilată (de obicei în proporție de 50-50). Acesta are rol de antidepunere. Concentrația sa se verifică înaintea sezonului rece, iar înlocuirea se face o dată la 2-3 ani, aceasta fiind perioada după care își pierde din proprietăți.
5. Prezenţa calaminei pe suprafaţa bujiilor şi fumul albăstrui al eşapamentului indică:
A. mecanismul motor (grup piston-cilindru) este uzat;
B. rularea frecventă cu o viteză inferioară limitei legale;
C. folosirea unor bujii necorespunzătoare.
Răspuns corect: A
Explicație: Calamina este un reziduu provenit din arderea combustibilului într-un motor cu ardere internă, care se depune pe pereți, pe bujii etc. Aceasta, împreună cu fumul de culoare albastră emisă de eșapament indică un consum exagerat de ulei. Uleiul poate pătrunde în camera de ardere a pistonului.
6. Care este rolul termostatului?
A. permite pornirea uşoară a motorului la temperaturi scăzute;
B. închide şi deschide circuitul lichidului de răcire la anumite temperaturi;
C. asigură răcirea lichidului de frânare.
Răspuns corect: B
Explicație: Termostatul blochează fluxul lichidului de răcire către radiator până când motorul s-a încălzit. Când motorul este rece, nu trece lichid de răcire prin motor. Odată ce motorul atinge temperatura de funcționare (în general aproximativ 95°C), termostatul se deschide.
Dacă ai găsit alte întrebări care ți se par dificile, ne poți lăsa un comentariu aici, iar noi vom răspunde la acestea într-un articol viitor 😊