Supraîncălzirea motorului poate fi foarte periculoasă, iar dacă circuli prea mult așa, motorul poate suferi daune foarte mari. Pentru a evita acest lucru, de îndată ce în bordul mașinii s-a aprins martorul care indică probleme la sistemul de răcire, trebuie să tragi pe dreapta, să oprești motorul și contactul mașinii (acesta poate ține sub tensiune componentele electrice) . Este indicat să ridici capota mașinii, pentru a ajuta motorul să se răceasca mai repede.
Dacă ești într-un loc în care nu poți trage pe dreapta, primul lucru pe care-l poți face este să pornești sistemul de încălzire al mașinii, acesta funcționează ca un radiator suplimentar, și ajută la răcirea motorului. Dacă se întâmplă într-o zi călduroasă, acest lucru o să fie cu siguranță neplăcut pentru tine, însă poate să ajute la răcirea motorului și să te ducă până într-un loc în care poți trage pe dreapta în condiții de siguranță.
De asemenea, dacă ai aerul condiționat pornit, închide-l imediat. Acest lucru duce la o încălzire și mai mare a motorului.
ÎN NICIUN CAZ SĂ NU DESCHIZI CAPACUL BORCANULUI DE PLASTIC UNDE ESTE LICHIDUL DE RĂCIRE – sistemul de răcire este sub presiune, iar deschiderea capacului în acest moment poate duce la arsuri foarte grave cu lichid de răcire sau cu aburi. După ce motorul s-a răcit complet, poți încerca să deschizi bușonul cu o cârpă.
Pentru a putea ajunge la primul service, în cazul în care nu ai opțiune să apelezi la un serviciu de tractare, trebuie să completezi cu antigel borcanul de plastic, sau, dacă nu ai antigel la îndemână, poți folosi apă. Niciodată să nu pui apă rece într-un motor fierbinte. Folosește apa la temperatura camerei, iar dacă apa este prea rece, lasa-o în soare până se încălzește.
Mergi cu prudență și fii atent la termometrul care-ți indică temperatura apei, ca acesta să nu mai ajungă în zona roșie. Este indicat să faci pauze periodice pentru a nu lăsa motorul să se supraîncălzească. Încearcă să eviți supraturarea motorului, mergi cu o turație scăzută, 1200 rpm.