Conform unui raport al Uniunii Europene, in anul 2014, Romania a ocupat locul 2 dupa numarul de decese din cauza accidentelor rutiere. Studiile arata ca aproape 2% din accidentele rutiere sunt provocate de defectiuni ale masinii. Ai spune ca procentul nu este mare, dar daca ne gandim ca din acestea 2,8% sunt accidente mortale, verificarea regulata a masinii ar trebui sa intre pe lista de prioritati a oricarui sofer.
Sunt lucruri pe care le poti verifica singur, fara sa investesti niciun ban, si lucruri care necesita mersul la un service auto.
- Presiunea rotilor. Pe langa faptul ca presiunea necorespunzatoare a rotilor poate creste consumul de combustibil, aceasta poate fi cauza multor accidente. Este indicat ca presiunea rotilor sa se verifice regulat, mai ales acum, cand temperaturile se schimba. Acest lucru nu te costa absolut nimic. Aproape toate benzinariile sunt dotate cu compresoare care pot fi folosite GRATUIT de oricine.
- Sistemul de franare. Nu astepta sa auzi zgomotul provocat de niste placute de franare vechi. Verificarea regulata a sistemului de franare de catre un specialist este obligatorie. De acest lucru depinde foarte mult siguranta ta, si te poate scapa de foarte multe accidente nedorite.
- Lichidul de servodirectie. Daca ai condus vreodata o masina fara servodirectie, atunci stii cat de important este sa verifici acest lucru periodic. Unul din lucrurile pe care nu ai vrea sa le experimentezi este ca in timpul condusului sa pice servodirectia. Cum completarea lichidului de servodirectie este un lucru pe care-l poti face si singur, ar fi bine sa-ti faci din asta un obicei.
- Verificarea sistemului de directie. Defectarea sistemului de directie este categoric printre cele mai periculoase incidente cu care se poate confrunta un sofer. Pe langa testele standard pe care le poate face oricine, acelea de a incerca sa constate un eventual joc al sistemului de directie la miscarea volanului, este indicat ca verificarea sa se faca de catre un profesionist.
- Verificarea punctului de inghet al lichidului de racier – stiai ca trecerea timpului afecteaza proprietatile lichidului de racire? Cu cat un lichid de racire sta mai mult in motor si radiator, acesta isi poate modifica punctul de inghet. Punctul de inghet si de fierbere este determinat de o proportie echilibrata apa distilata-antigel. Aceasta ar trebui sa fie de 50-50. In caz contrar, poti ajunge la niste cheltuieli de reparatie extrem de mari.