Când vine vorba de mașină, pierderile de lichide sunt un semnal de alarmă pentru probleme minore la inceput, dar pot deveni grave dacă sunt ignorate. Ce nu trebuie să faci – NICIODATĂ – este să ignori problema, sperând că va trece de la sine. Continuăm mai jos lista cu sfaturi utile care îți pot salva bani din buzunar și alergături inutile (dacă le-ai ratat pe primele, poți citi episodul 1 aici).

Benzina – culoarea gălbuie sau portocaliu pal este ușor de identificat, darelementary-my-dear-watson cel mai mult te va ajuta mirosul distinct, inconfundabil, pe care îl vei recunoaște imediat. Se evaporă repede, și daca testezi cu degetul lichidul de pe asfalt, vei simți o senzație de rece. Nu uita, este foarte inflamabilă! Sunt cele mai problematice scurgeri și pot fi provocate de injectoare, conductele de combustibil, filtrul de combustibil, rezervor, etc. Trebuie sa ajungi cât mai curând în service, folosind doar serviciul de tractare!

Lichidul de frână – Un lichid de frâna bun este de culoarea gălbuie sau maro-deschis. În timp, lichidul de frână se uzează și își schimbă proprietățile, respectiv și culoarea. Dacă e închis la culoare, probabil ar fi fost deja cazul să-l schimbi. Dacă roțile sunt murdare pe interior – se depune praful, sunt negre – poate fi un semnal că pierzi lichid de frână. E foarte important să monitorizezi corect acest tip de scurgeri verificând periodic cantitatea de lichid din vasul de frana. Pierderea lichidului de frână sau lichidul de frână imbătrânit reprezinata cauza unor accidente grave, care pot costa vieți. Nu ezita să te programezi rapid la service dacă crezi că ai probleme la acest capitol!

Lichidul de servodirecție – destul de apropiat ca aspect de uleiul de motor, relativ mai puțin consistent. Are un miros distinctiv de bezea arsă. Ca poziționare, vei observa acest tip de scurgere undeva sub jumătatea din față a mașinii. Programează-te rapid la service, pentru că, la fel ca la lichidul de frână, viața ta și a altora poate fi în primejdie dacă ajungi la cazuri extreme precum pierderea direcției asistate. Atunci când servodirecția eșuează, roțile mașinii devin exponențial mai dificil de manevrat. Roțile se vor întoarce, dar forța necesară pentru a face acest lucru poate ridica probleme. Pericolul de accident survine în cazul în care are loc o pană de servodirecție în timp ce mașina este în mișcare.

Uleiul de transmisie – este la fel de alunecos ca uleiul de motor, dar are o culoare roșu-magenta sau verzuie și poate avea un miros oarecum dulceag, care trimite însă la benzină. Este cel mai fluid ulei. Scurgerile sunt identificate pe centrul autoturismului. De cele mai multe ori, sunt provocate de simeringuri imbătrânite, dar pot fi cauzate și de fisuri ale cutiei de. Aparent o defecțiune minoră, o scurgere la transmisie poate provoca o serie de alte probleme ce pot împiedica buna funcționare a autovehiculului. Evită să folosești mașina până la remedierea acestei situații.

Dacă observi în mod regulat scurgeri mai mari la mașină, introdu seara o foaie de carton sub motor și între roțile din față. Dimineața, vei putea stabili măcar zona din care provin scurgerile. E un început. Nu uita că toate aceste probleme pot fi evitate prin controale periodice ale nivelului lichidelor. Ca să scapi de orice îngrijorare, stabilește-ți o programare la noi! Instruiți la Academia Auto AD Auto Total, mecanicii din rețeaua de service-uri AD Garage se specializează permanent în diagnosticarea autovehiculelor, pentru a aborda corect toate mărcile și modelele auto existente pe piață.