Pandemia de COVID-19 a venit ca un val peste toate sectoarele economice – indiferent de domeniu, simțim repercusiunile. Service-urile auto reușesc să fie agile și să se adapteze, înțelegând dinamica momentului. Am stat de vorbă cu doi dintre partenerii rețelei AD Garage ca să aflăm cum reușesc, care sunt cele mai mari obstacole și ce înseamnă să-ți revizuiești rapid întreg business-ul în situația cauzată de noul coronavirus.
„Drumurile se deschid doar celor care merg”
…spune Mihăiță Istrate, acționar AD Garage Moldoservice – Bicaz. „Am ales să ținem în continuare service-ul deschis în primul rând pentru a ne proteja economic angajații, pentru a-i plăti în continuare, și pentru a fi aici pentru clienți. Cererea pieții e momentan la un nivel de 75% raportat la ce era înainte… cel puțin până acum cam așa am apreciat. În această perioadă avem două tipuri de clienți – cei vechi, dar și unii noi care vin la noi în lipsă de alte opțiuni. În zonă am rămas cam singurii deschiși. Majoritatea solicitărilor țin de revizii generale, ulei, filtre, ITP și, mai nou, au început să vină și cu motoare. Nu vin neapărat cu probleme în stadii grave.
„Miza este să rămâi disponibil atât pentru angajați, cât și pentru clienți”
… spune Ciprian Miclăuș, acționar AD Garage Wobins – Bacău. „Rămânem optimiști și facem tot ce putem. Am ales să menținem service-ul deschis pentru că avem clienți, deci, există cerere. Într-adevăr am redus programul, solicitările nu mai sunt la nivelul din trecut. Am conceput cu echipa un program de comun acord. Am redus programul de lucru și am grupat comenzile. Programăm lucrările pentru care avem cerere, într-o zi sau două în functie de complexitate și lucrăm cu mecanicii disponibili. Venim cam 2-3 zile maxim pe săptămână, grupat in funcție de solicitări. Ne gândim și la moralul angajatilor – dacă vin și nu avem clienti, nu o să fie ridicat. Așa că mai bine vin când chiar au treabă, iar în restul timpului fiecare își vede de treaba lui și de familie – acesta este un timp prețios, în niciun caz pierdut. Contează mult acest aspect. Vine și perioada cu schimbatul anvelopelor și atunci, dacă o să fie cazul, revenim la program normal. Ca serviciu extra, pentru flote în general, de exemplu, pentru mașinile de serviciu ale șoferilor, am mers și mergem în continuare să le preluăm mașinile de acasă sau de la sediu. Stabilim telefonic de unde luăm mașina, o aducem în service, reparăm și o înapoiem, cam asta e procedura. Bineînțeles, urmărim toate procedurile – dezinfectare, folosirea mănușilor, măștilor a vizierelor, huse de protecție ș.a.m.d. Noi procedam astfel și înainte, nu ne-a fost greu cu echipamentele acestea pentru că le aveam deja. În general ținem la tot ce înseamnă partea de interior a mașinii și cum iese din service-ul nostru. Nu știu exact câte service-uri au rămas deschise în zona noastră, dar eu cred că ideea nu este să promovezi că ai rămas pe baricade, ci cum. Adică cu îndeplinirea unor condiții de protecție igienică absolut esențiale. Mulți au luat decizia de a-și trimite echipa în concediu fără plată, aspect care mi se pare problematic, pentru că în concediu fără plată acel angajat nu mai este asigurat, pentru noi nu este o soluție, mai ales în perioada asta. De aceea am făcut toate aceste mișcări, măcar să vedem cum e. Dacă ne crește fluxul, mărim programul, nu-i nicio problemă. Mașinile ajung în service cu diferite probleme. Cred că în partea a doua a lunii aprilie, când se mai încălzește afară, se va mai intensifica activitatea, mulți vor vrea să-și schimbe anvelopele. Avem și clienți noi: de obicei sună prima oară la service-ul la care mergeau în mod normal și constată că este închis sau nu este disponibil electricianul. O reparație frecventă aș putea spune că sunt reviziile și de obicei le cumulează cu schimbarea anvelopelor. În general, facem lucrări complexe cu un deviz clar care cuprinde toate piesele necesare și manopera aferentă cu justificare d.p.d.v. tehnic și de acordare a garanției, astfel clienții ne acordă deplină încredere. În această perioadă, cred că mulți se limitează la ce este strict necesar.
Important este să menținem service-ul deschis pentru clienti și să plătim angajații.
Calitatea serviciilor si profesionalismul ne-au recomandat dintotdeauna, iar acum nu renunțăm așa ușor!”